25 June 2005

Het vork verhaal

Ork ork ork soep eet je met een vork. Ja dat kan natuurlijk als je dikke soep hebt. Maar daar gaan we het vandaag niet over hebben. Waarom gaf ik jullie de opdracht om een vork te tekenen?

De meeste mensen tekenen een vork met drie tanden, terwijl een normale vork toch echt vier tanden heeft. Gek? Ja misschien wel. Bijna elke dag heb je dit stuk gereedschap in de handen en breng je het meerdere malen naar je mond toe. Waarom is een simpele tekenopdracht toch zo moeilijk uit te voeren? Omdat wij (mensen) te weinig om ons heen kijken. We nemen de dingen snel voor lief. Een sleutel is een sleutel en een klink een klink, maar elke sleutel is weer anders en je hebt ongelofelijk veel verschillende klinken. Mijn advies is gewoon, kijk eens goed rond en observeer goed.

Mensen hebben de neiging om met oogkleppen door het leven te gaan. Open die windows zou ik zeggen. Probeer je horizon te verbreden. Bekijk de dagelijkse dingen in je leven. Zo is het ook met creativiteit. Als ik vraag hoeveel hoeken zitten er in de letter L, dan zal je misschien tot 7 hoeken komen. Binnenhoek x 4 en buitenhoek x 3. Maar je kunt die letter L ook 3-d voorstellen en gan dan maar eens kijken hoeveel hoeken er dan verschijnen. Kijk niet met oogkleppen maar gebruik je fantasie en think no boundaries. Ga helemaal los en je merkt dat je creativiteit gestimuleerd wordt.

Dus mijn advies is; kijk weer rond in je omgeving en neem de dingen niet meer voor lief. Think no boundaries en laat je gaan. Laat je fantasie met je spelen, gebruik die fantasie voor je creatieve geest. Open die windows, laat er weer een frisse lucht door heen blazen.

En misschien denk je nog eens aan mij als je de eerst volgende keer een vork in de hand hebt.

No comments: